Followers

Friday, February 8, 2013

1 warga Indon maut dlm Cubaan Kes Samun Bekas Polis

1. Cuba samun oleh 4 L Indon bertopeng dan parang di rumah 301, lrg 2, Taman Pegawai Kerajaan, Assam Kumbang, Taiping kepunyaan mangsa bekas Supt. Abd Jalil B Abd Wahab (bersara 2005) bekas
T/KPD Kota Star.
2. Pada 8/2/13 jam l/kurang 3.00 pagi 4 lelaki disyaki berbangsa Indonesia telah pecah masuk ke dalam rumah mangsa melalui pintu grill bahagian tepi rumah. 3 saspek masuk ke bilik tingkat atas yang diduduki oleh anak perempuan bersama menantu dan 2 orang cucu. Saspek kemudian bawa turun anak perempuan dan menantu serta mengugut cederakannya. Kemudian ada saspek cuba buka pintu bilik di bahagian tingkat bawah yang diduduki oleh mangsa dan isteri.
3. Mangsa yang melihat parang dihulurkan melalui tepi pintu di mana saspek berjaya membuka pintu dan masa itu mangsa terus melepaskan 2 das tembakan ke arah saspek.
4. Selepas itu, 4 saspek berjaya melarikan diri dari rumah. K9 dan Forensik IPK telah sampai tempat kejadian. Dengan bantuan K9, di kawasan hutan belakang rumah jarak l/k 100 meter telah jumpa mayat seorang saspek ada kesan satu das tembakan di bahagian perut. Mayat ini tiada apa dokumen berpakaian T shirt dan seluar pendek. Umor 30 ke 40.
5. Lain maklumat menyusul.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: