Followers

Monday, March 18, 2013

Giliran #GM13 diANJINGkan dan DiHALAU di UITM buat sekian kalinya!!!!! @BraderJai @siswa4peace





Berkenaan event speaker corner GM13 di UITM, aku difahamkan GM13 tak jd buat speaker corner d UiTM Shah Alam mlm nie disebabkan dah dicekup Polis Bantuan dan diheret ke balai polis bantuan. Nak dijadikan cerita budak2 GM13 dah dihalau keluar dari UiTM shah alam dengan di bawa menaiki kereta polis bantuan utk keluar dari kawasan kampus.

Difahamkan 8-10 org ditahan dan dihalau. Lbh syahdu, pelajar-pelajar Destini Kenegaraan yang cintakan keamanan kumpul ramai-ramai nyanyi lagu UiTM Di Hatiku dan say "bye-bye" kpd budak-budak GM13 yang tak Betul nih..

Aku dengan lincah roger member aku di UITM, di mana dia pun diantara yang terlibat menghalau GM13 malam ni, dia cakap GM13 bukan dihalau atas sebab tidak benarkan buat speaker corner sekaligus menghalang kebebasan bersuara mereka tetapi GM13 di halau di atas sebab nak buat speaker corner menghasut pelajar UITM supaya buat kacau. UITM tak kisah nak buat speaker corner,tetapi bukan yg berniat untuk timbulkan kekacauan. Seumpama menghina keintelektualan mahasiswa MELAYU UITM.

Mengikut Intel, esok mlm budak-budak GM13 ini akan masuk ke UKM pula jam 9mlm..demo dijangkakan bermula jam 10.10pm depan traffic light uitm berhampiran iCity pula. Lebih kurang 20 org GM13 lawan sorak dgn lbh kurang 40 org Destini Kenegaraan (DK).. lastly GM13 mengalah dan dihalau balik oleh geng DK dgn sorakan "balik!" "anjing PR!!".

P/s- Dulu panggil orang lain ANJING,nah sekarang, KO PULAK YANG ANJING. Anjing! Anjing!


------------------

No comments: