Followers

Sunday, August 7, 2011

Freedom of Expression

Kasik Taruk!!!!!!!!!!!!!

08 0710H Ogos 2011

Aku ingat lepas subuh aku nak tidur je tapi lepas baca pendedahan di internet tentang seorang minah kurang ajar nih, terus aku tak jadi tidur. Berbulu der bila baca posting-posting di blog minah tu, macam-macam perkataan dia pakai untuk kutuk Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW, siap ada ilustrasi lagi, gambar BABI atas Kaabah dan macam-macam lagilah perkara-perkara yang tak sepatutnya ditulis. Sebagai seorang yang berbinti sudah pasti ada yang tidak kena dengan minah ni, masakan dia sanggup berbuat demikian. Kalau dulu, dia buat post tanpa dikenali tetapi kali ini, lain pula ceritanya, group hacking terkenal GaySec telah berjaya membongkar identity sebenar minah ini yang sentiasa mencetus penghinaan keji terhadap Islam sejak berbulan-bulan lalu.Aku rasa minah ni tak percaya yang identity dia akan berjaya dikantoikan. Well, minah. U got served!


Blog Minah ni >>>>


Nah, sikit preview blog dia >>



Klik untuk zoom



Mesti ramai yang nak tahu siapa kah sebenarnya minah yang berselindung di sebalik nama Hajjah Sitt Al-Wuzara. Dia adalah seorang:-


i. Perempuan

ii. Berumur 26 tahun

iii. Nama sebenar – Nor Arlene Tan binti Khalid

iv. Bukan melayu, bukan cina dan bukan juga India

v. Campuran cina + melayu( macam nescafe 2 in 1)

Juga aktif sangat-sangat di:-

i. Malaysian Apostate FB grup

ii. Unscientific Malaysia( grup yang menyokong apostate and atheist movement)

iii. Salah seorang ahli Malaysian Atheist,Freethinker, Agnostic and Their Friends

iv. Salah seorang ahli fiendlyatheist.com







Pendedahan yang menyakitkan hati ini sudah cukup untuk membuktikan bahawa freedom of expression have its limit dan di atas sebab itulah kerajaan Barisan Nasional mewujudkan SKMM. Untuk menyebut bahawa itu adalah hak dia untuk menulis adalah salah sama sekali dan jangan terkejut kalau ada individu yang menamatkan riwayat minah ini di atas haknya sebagai seorang Islam. Malaysia tak pernah menidakkan hak setiap rakyatnya selagi hak itu tidak mendatangkan kesan yang buruk terhadap masyarakat di sekeliling dan juga Negara kita. Pernah ke kerajaan saman penunggang motosikal atau pun driver yang berenti tepi highway hanya semata-mata tak tahan nak terkencing. Itu Pon hak jugak. Waima, yang mengecewakan adalah Setiap hari ada saja anasir-anasir dari dalam dan luar Negara yang akan buat kucar- kacir di Malaysia, sekaligus sepatutnya menyedarkan kita dari segi konteks antara Negara-negara yang majority penduduk Islam di dunia,kita dipandang tinggi dan juga mempunyai peranan yang penting dalam memulihkan ngara-negara Islam lain yang tengah berperang dan sebagainya dan ketidaksenangan pihak anti Islam melihat peranan Malaysia ini maka terjadilah perkara sebegini.

Sekali lagi menunjukkan bahawa Kerajaan Barisan Nasional berjaya mengangkat Negara kita sebagai salah satu Negara Berpenduduk Majoriti Islam pada aras yang tinggi yang cukup untuk membutakan Negara kita digeruni lawan dan disegani kawan. Kenyataan bahawa Islam telah ditinggalkan sepanjang pemerintahan BN adalah sama sekali tidak tepat dan ini dapat dilihat dengan kewujudan banyak bukti di sekeliling kita dan sememangnya kuantiti masjid yang banyak bukan penentu aras tahap keislaman itu tetapi cukup membuktikan bahawa Kerajaan BN ingin menyediakan kemudahan untuk orang Islam di Negara kita dalam menunaikan sembahyang fardhu dan sebagainya dalam keadaan yang selesa.

Bayangkan sekiranya kerajaan mempraktiskan freedom of expression yang diperjuangkan diatas nama HAK itu sendiri, akan terjadi perkara lebih teruk dan adakah kita sebagai umat Islam di Malaysia cukup rendah maruahnya sehinggakan sanggup membiarkan kesucian agama Islam dihina terang-terangan diatas nama HAK?

Aku tertunggu untuk melihat jawapan daripada Menteri KDN, Harakah, Malaysiakini, PAS, aktivis suaram lagi-lagi Kua Kia Soong yang menuduh askar melayu menembak sekeluarga cina sesuka hati pada 13 May dan lagi aktivis SUARAM dan lagi aktivis SUARAM, SIS, Mufti-Mufti, Ulama-Ulama PAS, erdogan PAS dan semua yang selama ini cukup mendabik dada apabila bercakap tentang HAK!

p/s= aku percaya lepas ni mesti ada peguam DAP yang akan bela dia if dia kena charge or something….lagi kepada Menteri KDN, sila tegas dan jangan biarkan dia bebas macam Namawee. U have to act!!!

2 comments:

akira said...

kalo taknak benda2 mcm ni terus berlaku berikan sokong padu kepada UMNO...Hanya apabila kedudukan kita kukuh sahaja kita mampu berkata2 tanpa bantahan..Wahai PAS saudaraku, silalah berikan sokong anda..Kalo tak sokong BN, kuar pakatan rakyat, sama2 kita tegakkkan syiar islam

Anonymous said...

betul tu akira...sy sokong!