Followers

Tuesday, June 5, 2012

Bertam Nite Blues: Pak Aji berjubah, berkopiah pon ada beb!!!



Depa kata hat dalam gambaq ni semua konspirasi UMNO.Umno yang buat, betui ka? Kita tengok bukti kat bawah.

GAMBAR KANTOI


GAMBAR DARI BNUNTUKKEPALABATAS



PERMOHONAN MAAF DARI CAI PAS?





Apa beza program atas ni dengan program KPOP Hari Belia 2012? Bezanya adalah program PKR Bertam Night ni adalah private function, disaksikan dan dihadiri oleh Ustaz Rosidi merangkap ahli majlis agama Pulau Pinang, dan dihadiri juga oleh mereka yang berkopiah putih yang melambangkan kesucian. Perbezaan yang paling ketara juga adalah dimana seorang ajk PAS yang membuat permohonan maaf secara terbuka di alam maya berikutan tarian kangkang tersebut walaupun  tarian kangkang ini adalah bukan anjuran PAS. Kenapa bukan PKR yang memohon maaf secara terbuka dan kenapa setelah perkara ini menjadi satu viral di internet barulah muncul kenyataan sebegini?

Yang penulis pelik, pada awal video tarian ini ditunjukkan di youtube, pelbagai tohmahan dan kata-kata keji dilemparkan terhadap UMNO, UMNO juga dituduh melakonkan perkara di atas semata-mata untuk memburukkan PKR sehinggakan ada yang mengaitkan perkara terbabit dengan nama baik mantan Perdana Menteri kita, iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi sendiri. Kali ini, pengakuan dan permohonan maaf telah dibuat oleh puak PAS, aku nak tanya, segala tohmahan dan fitnah tu korang nak buat apa? Tarik balik? Telan balik ludah kau tu? Puii. Ustaz-ustaz kau nak tanggung dosa kau? Ustaz-ustaz korang lagi selamba, tengok tarian sampai selesai, stylo habis beb. Bukan ustaz Pakatan lagi ISLAM dari ustaz UMNO ke? Atau ustaz-ustaz PAS sudah tidak mampu menegur kerana telah dijanjikan dengan pelbagai jawatan kelak PR menang PRU13?  Sudah lah dengan alasan nak bolak balik, terbukti PAS dalam Pakatan Rakyat hanya jilat punggung PKR sahaja. Kami semua dah tahu lama dah.



Pencacai PR juga bukan main sedap kata, Pakatan lagi gentleman sebab minta maaf buat silap, dey thambiiii, UMNO hantar itu Shabery Cheek la mohon maaf dekat mainstream newspaper, itu newspaper tarak baca juga ka? Puiiii. Ini Pakatan hanya boleh hantar ajk PAS sahaja? Lepas tu baru nak buat official statement? Gentleman taik. Aku respek la pencacai PR yang masih maki hamun PR tentang video ni seperti mana pencacai ni jugak yang maki hamun KBS tentang tarian KPOP, yang lain still cium jubor, tak habis-habis dengan teori INI SEMUA SALAH UMNO. Bermati-matian si mamat AJK PAS ni selamatkan PKR sampai keluar kenyataan 'BERGEGAS MEMBERHENTIKAN PERSEMBAHAN' walhal kalau tengok video tarian tu sampai selesai, seorang hamba Allah pun tiada yang pergi halang. Jadi mana yang tergesa-gesanya?




p/s- Depa buat boleh sedia. Wa halalku, wa haram mu. Puiiii. Aku masih lagi siasat isu ni, akan ada lagi info yang akan didedahkan. Tunggu beb tunggu.








No comments: