Followers

Thursday, January 19, 2012

Ustaz Azizan ejen UMNO??




Selama ni aku ingat Pakatan Rakyat beriya-iya la sangat nak hapuskan AUKU kononnya atas nama kebebasan mahasiswa,kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun tapi indah khabar dari rupa. Penat-penat Pakatan letak parasit dalam universiti untuk pergi berdemo sampai kena tangkap untuk tunjukkan kezaliman Barisan Nasional, yelah menurut abang ANWAQ, AUKU itu undang-undang DRACONIAN, menekan kebebasan mahasiswa. hehehe, tapi part paling lucu bilamana, hehehe, hangpa baca la sendiri :


SHAH ALAM - Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mahasiswa dari Perlis, Kedah dan Pulau Pinang, Watch 13 menggesa agar lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (Kuin), Kedah yang dikenakan tindakan tatatertib 2007 dibebaskan.
Pengerusinya, Mohd Mus'ab Habib berkata, mereka turut mendesak agar pihak pentadbiran Kuin dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak agar menarik balik kes membabitkan lima penuntut terbabit serta-merta.
"Menjelang perbicaraan kes lima mahasiswa Kuin pada 18 Januari ini (esok), kami melihat isu yang menimpa mereka adalah satu bentuk penindasan terhadap hak mahasiswa untuk berpatisipasi.
"Kami juga menyelar tindakan Pakatan Rakyat (PR) yang tidak mempunyai pendirian yang konsisten terhadap isu ini," katanya dalam kenyataan media hari ini.
Menurut Mus'ab lagi, adalah wajar bagi negeri yang dipimpin PR tidak menggunakan akta 'zalim' kerana sebelum ini mereka menegaskan untuk memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) seperti yang tercatat dalam Buku Jingga.
Mei tahun lalu, lima mahasiswa kolej universiti tersebut dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, Kuin.
Mereka membantah pembinaan di kawasan tersebut kerana dilihat tidak strategik dan akan mengganggu proses pengajian dan pembelajaran mahasiswa tahfiz.
Mereka yang dikenakan tindakan gantung pengajian ialah  Mohd Faiz Mohd Arshad, Mohd Azlan Mat Zain, Ahmad Remi Mohd Arof, Zukhilatif Marzuki dan Muhamad Aiman Che Abd Razak.



apalah nasib diriku yang malang oh zizan..



zizan oh zizan..apa ceghita?



Geng-geng hero Malaya Adam Adli, Safwan Anang dengan Syukri  tengah dok meroyan nih. Meroyan sakit kepala apa motif,sebab musabab ustaz zizan pakai AUKU gantung bebudak KUIN nih.

Di bawah adalah kenyataan dari Safwan Anang:

“Masih belum ada kenyataan rasmi daripada KUIN, kerajaan negeri Kedah khususnya Menteri Besar dalam isu penggantungan lima mahasiswa KUIN ini.
“Jika di Selangor Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim mengatakan AUKU tidak akan digunakan. Jadi apa pendirian Kedah di bawah PAS dalam isu ini…dalam manifesto Pakatan Rakyat mengatakan akan mansuhkan AUKU tapi di Kedah macam mana pula?” katanya pada sidang media di hadapan ibu pejabat PAS, Jalan Raja Laut di sini.
Jelas Safwan, penggantungan lima mahasiswa KUIN itu bertentangan dengan janji dan prinsip Pakatan Rakyat untuk memansuhkan undang-undang yang telah menyekat kebebasan mahasiswa selama ini.

“Kita mahukan satu jawapan rasmi dan permohonan maaf daripada kerajaan negeri Kedah dalam perkara ini, jika perlu bayar ganti rugi.
“Namun sehingga kini tiada respons, memorandum sudah dihantar namun tiada jawapan,” katanya.

Di bawah adalah kenyataan dari Syukri SMM:
“Apa yang berlaku di KUIN bertentangan dengan apa yang diperjuangkan PAS dan Pakatan rakyat, kita membantah sebarang bentuk diskriminasi terhadap kebebasan akademik,” katanya.


Aik? Takkan hantar memorandum je? Taknak pegi pecahkan cermin klinik lagi? Panjat gegar pagar? Err, guling-guling atas jalan? Turun bendera? woi, turunkan la bendera Pas tuh, ganti dengan bendera Bebas. Sibai bias! Kewak lah ngko Bebas. Takde telor ke hape? Ada jugak laporan tentang demo depan pejabat Pas, nah baca bawah: 

Kira-kira 20 aktivis mahasiswa berkumpul di hadapan ibu pejabat PAS sambil membawa sepanduk tertulis “Bebaskan 5 Mahasiswa KUIN”, “Benarkan Mahasiswa Bersuara”, “Mahasiswa Tolak AUKU” dan “Mansuhkan Akta 174”.


Woi, takkan 20 orang mahasewel je join demo depan ibupejabat Pas? Mana abang long kawasan baju merah yang dkt UPSI aritu? Dah ilang telor lepas kena sumbat dalam lokap ke hape? Itu je korang boleh buat? Takde publisiti besar-besaran? Puihhh.Aku nak tengok jugak korang guling-guling depan Pejabat Pas tuh. Jangan risaulah depa tak marah, sebab nya orang Pas la dok mula ajaq guling-guling atas jalan, takkan dah lupa weyh?
Syukri dengan Safwan dok sibuk bercerita tentang kejadian di KUIN ni bertentangan dengan apa yang diperjuangkan PAS dan Pakatan Rakyat nak buat apa? Hari tu sembang BEBAS dan SMM tak bercampur dengan politik luaq jadi kenapa perlu ambik tahu tentang perjuangan Pas dengan Pakatan Rakyat? Apa sibuk-sibuk? Atau kecewa kerana ditipu dan diperalat? Geng-geng Pro mahasiswa takmau bersuara jugak ka? Takmau mencapub buat PC jugak? Sedih lah aku dgn korang nih. Hidup terkontang kanting. Buat demo against Kerajaan pon kena buang, demo against proksi sendiri pon kena buang. Alahai..
Pergi belajar, duduk diam-diam lagi baik daaaaaa........

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHE...

P/S= SOLIDARITI UNTUK KUIN LIMA BERSAUDARA TAKDAK KA? HEHEHE...TAKUT LAWAN TAUKE LETTEEEEWWWWW.....

Macam Brader Jai cakap la, apa barang PAS, sekarang DSAI la bro..baru UP..hehe






No comments: