Followers

Saturday, April 14, 2012

MANSUH PTPTN HANYA UTK ORANG MELAYU! CINA INDIA DITIPU!!!









Kemain, dalam universiti aktif dalam Persatuan Mahasiswa Islam tapi, tak reti hormat orang, biadap, pergi kalungkan bunga dekat DS Najib dan Dato Khaled sebagai simbolik?? Kepala konek kau lah.







Ini contoh segelintir pelajar BANGSAT yang kononnya berjuang untuk mahasiswa. Berarak, terjerit-jerit melaungankan 'STUDENT POWER' macam orang gila, yang kononnya pelajar-pelajar IPTA sekarang ditindas dan dirampas hak mereka, iaitu hak orang melayu untuk mendapat FREE EDUCATION. Mereka ini jugalah yang dahulunya mengatakan mereka tidak rasis, mereka inginkan hak sama rata, mereka tolak UMNO parti rasis, tapi kali ini mereka lebih RASIS dari UMNO. Rasis disebabkan puak-puak ini, memperjuangkan FREE EDUCATION untuk MELAYU, mereka juga mengatakan tidak perlu FREE EDUCATION untuk bangsa lain, biarkan saja bangsa-bangsa lain mendapat FREE EDUCATION sampai peringkat sekolah menengah tapi untuk orang melayu sampai peringkat UNIVERSITI. Bila ditanya di mana pergi hak bangsa lain, mereka diam tidak bersuara. Ini buktinya :-









Penulis juga difahamkan ada sesetengah pendemo yang menyertai demo ini disuruh untuk berdemo tanpa mengetahui apa tujuan tersebut. Bila ditanya, ini jawapan mereka:

" Mereka telefon dan arahkan memanggil ramai lagi orang. Kemudian, berkumpul di sini. Tujuannya, hanya mengikut sahaja tindakan dan pergerakan orang lain," kata mereka.

Lagi cerita mengenainya di SINI

Penulis juga difahamkan peserta-peserta demo semalam tidak sampai pon angka 5000 seperti yang dicanangkan oleh Adam Adli. Yang hadir kurang daripada 300 orang, itu pon ada yang tak tahu menahu ttg demo yg dibuat. Itu tak termasuk wakil media danpara blogger yang hadir.hehehe. Memang syok sendiri lah geng-geng Pro mahasiswa nih. Khalid Ismath dengan Safwan Anang pon ada. Dah2 la tu, Khalid duduk rumah jaga bini lagi bagus, kerja part time untuk sara keluarga ke..hehe...Safwan Anang yang orang kata dah nak mampus masa malam New Year tu pon pergilah bawak berehat..kalau mampus sekali lagi macam mana? hehehe. Maaf lah Polis pon dah naik muak, polis ada bukan korang nak dengar pon, lagi jadikan modal untuk dapatkan simpati adalah. Shame on you la this two leader of Pro Mahasiswa. Shame on you. 



"Gambar sebelum ini telah dibuang oleh penulis di atas sebab-sebab tertentu. Harap maaf kepada yang terlibat. Moga Allah merahmati kalian. Terima kasih."





Penulis tengok pendemo-pendemo ni sendiri dah pening. Dah tak tahu tujuan ataupun sebab mereka berada di situ. Haish jadi kuda tunggangan la gamaknye. Rafizi Ramli kata ada dua cara untuk hapus PTPTN, buat satu trust fund, dan kerajaan akan sediakan funding setiap tahun dan funding yang di simpan ini akan membiayai pendidikan setiap anak Malaysia di mana perlaksanaan hanya akan dilakukan selepas 10 -15 tahun dari sekarang.Itu pon kalau buat sekarang. Satu lagi option, adalah kerajaan akan buka satu bond yg bernilai RM 2billion yang dipanggil government bond dan bond ini akan dibeli oleh investor yang berminat dan ianya akan dibayar balik apabila bond tersebut sudah sampai maturity datenye. FYI, bond ada maturity date,untuk yang tak tahu, sila google.

The first idea, is a good one, tapi memakan masa yg lama.oleh itu, jangan sembang nak mansuh PTPTN lepas menang PRU 13 dan satu lagi PETRONAS TERLALU BANYAK DIBEBANKAN. Untuk baca lebih lanjut mengenai PETRONAS, sila klik DI SINI.

The second idea, tak bagus. Negara berhutang dengan investor. dan satu lagi, in order untuk bayar balik investor tersebut, i'll be goddamn sure, akan ada tax reform, GST mungkin? tapi ini GST pembangkang. Pembangkang akan sokong punyalah. Tak percaya? Who said, Pakatan Rakyat menang, Nik Aziz jadi Perdana Menteri?? Not in a million years a kawan. Tolong jadi realistik.

Nak tahu apa beza student Aspirasi Mahasiswa dengan Pro Mahasiswa?







p/s- Penulis dapat maklumat, sebab kegagalan demo semalam, hari ini akan diadakan flash mob di Kl Sentral pukul jam 2 petang dan akan berkumpul di Dataran merdeka sejam dari sekarang. Tak habis-habis barua-barua ni nak buat masalah....






4 comments:

Anonymous said...

Video last tu menerangkan segalanya. Teruskan perjuangan Aspirasi, kami bersama anda.

Anonymous said...

itu pasangan suami isteri laa..huhuhu

Anonymous said...

bro.

gambar couple yg lu cakap tu laki bini doh. diorang member gua. gua suka baca entry2 lu, tp fitnah terang2 ni gua kureng sket bro.

gua x tahu betul ke tak. tapi, dengar2 member aku tu dah failkan statement of claim kt malayhub. so, utk kebaikan lu, dan faedah bacaan gua, gua nasihat lu remove lh gambar tu. fitnah sgt tu bro.

kena saman karang. naya je kena bayar bro. teruskn menulis mende2 betul bro. gua nak baca.

wakdanial said...

ok.noted bro.dah remove.thanx for the headup.