Followers

Thursday, August 30, 2012

AKSI BERUK DI DATARAN MERDEKA BERJAYA DIRAKAM




Penulis mendapat perkhabaran tentang keadaan meriah di Dataran Merdeka semalam dengan pelbagai aktiviti dan lapisan masyarakat yang turun untuk menyambut Hari Kemerdekaan kita yang ke - 55. Sedang orang ramai bersatu hati menyambut hari kemerdekaan tanpa menghiraukan perbezaan warna kulit dan latar belakang politik, muncul satu kumpulan manusia yang dipanggil kumpulan #Janji Bersih lengkap berpakaian kuning dengan membawa satu slogan yang amat menarik iaitu 'KAMI DATANG DENGAN AMAN'.

Dan penulis merasakan mereka inilah dalang yang cuba menggoncangkan perpaduan yang kita ada selama ini. Walaupun bergerak di bawah satu pertubuhan yang dikatakan NGO, perbuatan dan tingkah laku mereka ini tidak mencerminkan tatasusila dan adab seorang yang bergelar 'orang malaysia'. Orang malaysia seperti yang kita tahu tinggi budi bahasa dan pekertinya. Juga kelihatan, lebih ramai bangsa ca ya nun alif yang menggangotai kumpulan ini, manakala ianya diketuai oleh orang Melayu dan peranan orang melayu di sini hanyalah untuk menutup peranan ca ya nun alif di situ.

Satu lagi insiden yang menunjukkan kita Malaysia sedang dipecahbelahkan adalah apabila rakan-rakan penulis yang berada di sekitar Dataran Merdeka menjumpai sticker yang mengarahkan supaya kita tukar bendera Malaysia kepada bendera yang mirip kepada Singapura. Malaysia yang aman dan makmur ini sudah mula dirosakkan, dan satu persatu tindakan berbaur tidak patriotik di buat demi kepentingan diri dan jelas buat penulis Malaysia sekali lagi telah dihina dan lebih malang ianya berlaku di sambutan Hari Kemerdekaan yang ke-55.

Seperti biasa, tindakan keji dan hina yang mereka telah lakukan, semuanya akan dipersalahkan kepada UMNO. Modus Operandi semacam dengan Pakatan Rakyat. tapi masih lagi claim mereka NGO. Sounds like me, looks like me, fuck like me but NOT ME.



AKSI 'KAMI DATANG DENGAN AMAN' NGO KEPALA HANGGUK










p/s- Hari Kemerdekaan kita bukanlah untuk beruk-beruk kepala hitam ini. Mereka tidak layak untuk dipanggil orang malaysia pun.






No comments: