Followers

Tuesday, February 12, 2013

GAMBAR @ANWARIBRAHIM HADIR MAJLIS MAKAN MALAM PAKAI SEBELAH KASUT SEBELAH SELIPAR, DAP KATA UNTUK 'ONG'



DAP kata ONG pakai sebelah kasut sebelah selipar


Majlis Makan Malam Pakatan Rakyat Pulau Pinang Sempena Tahun Baru Cina 2013


Bertempat di perkarangan tapak letak kenderaan Pasar Awam Balik Pulau, Pulau Pinang telah diadakan satu majlis makan malam pada 12 Feb 2013 semalam. Majlis ini dipengerusikan oleh Lim Boon Tong, Pengerusi JKKKN Titi Serong dan Yusry bin Yaakob, Pembantu Khas Speaker Dun Pulau Pinang. Kehadiran pada malam tersebut hanyalah seramai 1300 orang yang terdiri daripada kepimpinan Pakatan Rakyat, Ahli serta penyokong PR serta penduduk setempat. Antara yang dikenali hadir adalah :

a) Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR Pusat

b) Dato Mansor Othman - Tmbalan Ketua Menteri

c) Dato Abdul Halim Hussain - Speaker DUN Pulau Pinang

d) Mohf Yusmadi Yussuf - MP Balik Pulau

e) Prof Dr Aziz Bari

f) Chaw Koon Yeow - Pengerusi DAP Pulau Pinang

g) Law Choo Kiang - Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang

h) Dato Mustapa bin Kamal - Pengarah Pilihanraya PR Pulau Pinang

i) Mohd Fauzi bin Yusof - YDP Pas Balik Pulau

Pada Majlis makan malam ini barisan kepimpinan Pakatan Rakyat mengambil kesempatan untuk menabur 'MANIFESTO BUKAN JANJI' mereka kepada rakyat Balik Pulau. Rata- rata apa yang disampaikan adalah auta semata- mata berikutan pimpinan Pakatan Rakyat ini menganggap rakyat Balik Pulau hanyalah orang - orang kampung yang tidak mempunyai pelajaran tinggi. Walau bagaimanapun mereka adalah bijak dan ini boleh dilihat daripada jumlah tetamu yang hadir, untuk majlis peringkat negeri sebegini, kalau hanya dihadiri oleh 1300 orang, ia adalah jumlah yang terlalu sedikit.

Antara 'MANIFESTO BUKAN JANJI' serta 'DAKYAH HASUTAN' yang ditabur dan dihambur adalah:

- Menyatakan selepas PRU 2008 PR telah memerintah 4 buah negeri dan jelas terbukti mendapat pencapaian terbaik menurut juruaudit negara. Penyataan ini sebenarnya tidak penuh, ia sepatutnya diberitahu tanpa  bantuan terus menerus daripada kerajaan Pusat iaitu Barisan Nasional, pencapaian tersebut tidak dapat dikecapi tetapi disebabkan audience mereka adalah orang kampung, pimpinan PR terus menerus menipu.

- menyatakan isu kemiskinan harus ditangani manakala isu perumahan kerajaan negeri Pulau Pinang telah memperuntukkan sebanyak RM1,900,000 bagi membina rumah kos rendah di negeri Pulau Pinang. Penyataan ini adalah tidak benar sama sekali, kita boleh tanya rakyat Balik Pulau sama ada projek perumahan yang baru di sana projek perumahan kos rendah atau sebaliknya? Masakan di Balik Pulau (kawasan luar bandar) makin bercambah projek perumahan elit, pimpinan PR terus masih lagi berani menipu rakyat Balik Pulau.

- menyatakan isu kesesakan lalu lintas di Pulau Pinang adalah disebabkan ramai pelancong tertarik untuk melancong ke Pulau Pinang yang cantik dan bersih. Penyataan ini merupakan satu penyataan yang bodoh dan satu alasan untuk lepas tangan. Lagi sekali rakyat Balik Pulau diperbodohkan.

- menyatakan kini rakyat malaysia khususnya di Sabah dan Sarawak mula bersama PR ingin melakukan perubahan

- menyatakan perhimpunan akan bertukar menjadi kecoh sekiranya pihak polis masuk campur dan menyifatkan ini atas arahan pihak umno/bn. Penyataan ini adalah bodoh. Perhimpunan menjadi kecoh bila para demonstran tak patuh pada peraturan yang telah disediakan.

- menyatakan hanya Parti PR sahaja menjamin masa depan rakyat.

- Menyatakan rakyat mula bangkit setelah Anuwar Ibrahim dipecat dan disepak terajang pada tahun 1998 lalu. Penyataan ni penyataan mengampu Anuwar, bertambah pulak lagi seorang mat jambu yang teringin nak jadi blue eyed boy Anuwar. Sekarang Azmin, esok lusa mungkin Si Yusmadi pulak.

- menyeru hadirin bersatu bersama PR bagi menentang kezaliman dan penindasan yang dilakukan oleh UMNO/BN. Sekali lagi penyataan yang tak berasas.

Pada masa yang sama, selain Majlis Makan Malam, Tazkirah ringkas oleh Anuwar Ibrahim yang diadakan semalam pada pukul 7.50 malam, di Musolla taman Sri Nibong.

Kehadiran di Tazkirah tersebut adalah seramai 90 orang dan 8 orang wanita penduduk setempat dan antara bait-bait tazkirah yang disampaikan adalah:

- menyatakan akidah kita kena kuat sebab pejuang Islam boleh berperang dengan beribu musuh tapi kalah dengan wang. ( sepatutnya penyataan ni dia bagi example diri sendiri, kehkeh)

- menyatakan rasuah berlaku akibat salah guna kuasa bagi mendapat habuan dan kepentingan diri ( Anuwar juga patut terangkan kenapa perjuangan PKR sudah berubah dari memperjuangkan keadilan kepada membela diri nya sendiri. Rata rata yang keluar PKR adalah sebab di atas. Anuwar juga patut terangkan apa yang dia dah buat semasa di dalam UMNO semata mata nak jadi PM cepat)

- menyatakan pembelian subang yang tidak bermaksud cincin adalah satu pembaziran. (penyataan berkias tapi sebenarnya nak highlight isu cincin, beribu kali bagitahu itu bukan cincin rosmah tetapi tetap nak fitnah individu lain)

-menyatakan kerajaan menubuhkan SPRM untuk cegah rasuah tetapi rasuah masih berleluasa.

-menyatakan sehingga kini tidak dapat dibuktikan pembunuh altantuya.

Majlis tazkirah ringkas yang diadakan adalah bertujuan untuk menerangkan isu isu semasa disamping ianya juga untuk mendapatkan sokongan pengundi. Tazkirah ini juga dibuat bagi memenuhi masa ekoran Anuwar akan hadir memberi ceramah di Padang Awam bersebelahan Lebuh Nipah 3, Sungai Dua. Dilihat isu yang diketengahkan hanya sepintas lalu tanpa memberi penekanan terhadap isu isu sensasi . Sambutan dilihat tidak menggalakan di mana pihak penganjur mensasarkan kehadiran seramai 300 orang tetapi hanya 90 orang yang hadir.








 Pakai budak - budak sekarang, dulu pakai china doll






3 comments:

Anonymous said...

ong ape kejadahnyer, dah terang2 nyanyuk laaaa...taksub sungguh puak pencacai nak bela...sampai pemimpin pakai selipar sebelah kasut sebelah pun dah takleh nilai kewarasan pemimpin dia....dah tak waras dah nie...udah2 ler mengutuk org lain nyanyuk yer

Anonymous said...

Bukan ker Iblis tu suka pakai kasut sebelah saja?

Mohamad Safwan said...

Sesungguhnya cantiknya Islam itu didalam semua perkara. Jika hari ini kita bergaduh apabila agama lain ingin menggunakan kalimah Allah dlm kitab mereka, mengapa tidak kita tunjukkan kindahan Islam itu kepada mereka. Jagalah bahasa walau siapa pun kita.