Followers

Monday, April 30, 2012

GEMPAR!! KONEK HILANG SEMASA REMPUHAN!!






Sah, video ni dah jelaskan betapa beraninya pendemo-pendemo Bersih melanggar human barricade yg telah dibuat oleh polis dan melanggar kawat berduri yang telah diletakkan di keliling Dataran Merdeka. Pada masa jutaan rakyat malaysia yang lain duduk di rumah sambil berehat bersama keluarga, mereka pula keluar duduk dan bantah di Dataran Merdeka. Walau bagaimanapun penulis tak nampak duduk dan bantah di dalam video ni, penulis hanya nampak berdiri, maki dan rempuh, tetapi penulis sedia maklum sebelum BABI datang, pendemo-pendemo ini duduk dan bantah, tetapi mungkin bosan dan merasakan bahawasanya ianya tidak thrill dan bukan matlamat yg mereka hendak kecapi maka duduk dan bantah bertukar menjadi berdiri, maki dan rempuh. Ya itu baru demo. Mungkin itulah apa yg terdetik di dalam hati KUNING mereka.

Penulis memuji semangat mereka ini, semangat yg datang daripada satu sandaran yang dikatakan PERJUANGAN. Perjuangan apa yang diperjuangkan, penulis tak dapat kenal pasti. Penulis ingin bertanya, selepas kacau bilau yang telah dimulakan oleh BABI sendiri, mana BABI semasa pendemo yang lain kena tangkap? Perlu diingat BABI tidak boleh diganti dengan BARD. Mereka adalah dua entiti berbeza. Ejaan pon berbeza, BABI dan BARD. Saiz mereka pon berbeza. Mana Ambiga? Ini sepatutnya perhimpunan aman seperti yang digembar gemburkan di media tetapi mana amannya? Adakah ianya terletak di keheningan pagi waktu itu? Ataupun terletak di wajah kanak-kanak yang diajak oleh ibu bapa mereka untuk datang berdemo? 

Penulis ingin bertanya lagi, apa jadi dengan 8 tuntutan yang dituntut oleh Bersih? Adakah membuat perhimpunan/demonstrasi/piket (u name it bro) ini segala 8 tuntutan tersebut ditunaikan? Sebenarnya tidak perlu pon Bersih 3.0 ini, tuntutan ini telah dilaksanakan oleh SPR, cuma yang ditolak oleh SPR adalah kempen 21 hari. Permintaan Indelible ink dah ditunaikan, kemelut ballot pos dah settle, akses media pon da settle, media sebagai contoh, tentang Bersih, kalau kerajaan menyekat, kenapa video dan blog yang menunjukkan kononnya kekejaman polis masih giat dimainkan di internet? Kenapa ada portal pembangkang  bebas mengedit gambar BErsih 2.0 dan claim itu adalah gambar Bersih 3.0? 

Penulis masih tertanya-tanya mana pergi, apa jadi, what happen, dengan 8 tuntutan tersebut? Press statement semalam, BABI tidak ada menerangkan tentang ini, BABI sibuk melayan gasakan wartawan. Kenapa BABI? Mana Ambiga? Mana Uncle SAMad? Oh Bersih supporters, do enlightened  me what had happened to your cause. Why instead of clean, bersih, I saw only SHITS?

Tak habis dengan persoalan tu, timbul satu lagi persoalan, mengapa, kenapa, pendemo-pendemo BErsih yang gagah berani yang merempuh human barricade oleh polis, tetapi abg-abg Special Branch yang dapat nama? This is wrong.Totally wrong. U guys should claim the credit. Ini seperti nenen lembu punya susu, sapi dapat nama. Mungkin ini satu lagi akses media yang tidak adil? Mungkin? Mungkin?

Akhir kata, pendemo-pendemo Bersih telah hilang KONEK masing-masing selepas merempuh polis, mungkin inzal telah berlaku dan telah diraba oleh abg atau akak polis semasa rempuhan jadi KONEK-KONEK anda tercicir di sekitar Dataran Merdeka. Berhenti menuduh SB menjadi agent provocateur, bertanggungjawab dengan tindakan anda, tu pon kalau ada KONEK.

Come on BErshitt, come clean. Have some balls. Man Up. Stop accusing the SB's.The credit is yours. 

KONEK KONEK KONEK KONEK


p/s- Lepas berak, tolong flush sendiri, bukan suruh orang laen pegi flush taik ko! Ada paham?






1 comment:

Anonymous said...

sengal konek la tu !